نمونه نامه اداری شرح وظایف

نمونه نامه اداری شرح وظایف ، یک سند رسمی است که وظایف و مسئولیت های یک سمت شغلی را به طور واضح و روشن بیان می کند. این سند برای اطلاع و اجرای کلیه کارکنان مربوطه ابلاغ می گردد.

نمونه نامه اداری شرح وظایف

سرپرست محترم

[نام سازمان]

با سلام

به موجب این نامه ، شرح وظایف [نام سمت] به شرح زیر ابلاغ می گردد:

شرح وظایف عمومی:

نجام کلیه امور مربوط به [نام سمت] در چارچوب قوانین و مقررات جاری

رعایت اصول و قواعد اخلاقی و رفتار حرفه ای

حفظ و حراست از اسناد و اطلاعات سازمانی

هماهنگی و همکاری با سایر واحدهای سازمان

شرح وظایف اختصاصی:

[شرح وظایف اختصاصی مربوط به سمت]

این شرح وظایف برای اطلاع و اجرای کلیه کارکنان مربوطه ابلاغ می گردد.

با تشکر

[نام و سمت مسئول]

[تاریخ]

توجه:

شرح وظایف باید به صورت واضح و روشن نوشته شود و کلیه وظایف و مسئولیت های مربوط به سمت را به طور کامل پوشش دهد.

شرح وظایف باید به گونه ای باشد که امکان سنجش عملکرد کارکنان را فراهم آورد.

شرح وظایف باید به طور منظم مورد بازنگری قرار گیرد تا با تغییرات سازمانی و محیطی سازگار باشد.

نمونه دوم

به نام خدا

نامه اداری

موضوع: شرح وظایف مدیر فروش

جناب آقای/سرکار خانم [نام مدیر عامل]

با سلام و احترام

به موجب این نامه، شرح وظایف مدیر فروش به شرح زیر ابلاغ می گردد:

شرح وظایف عمومی:

برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل فعالیت های فروش

تحلیل بازار و شناسایی فرصت های فروش

طراحی و اجرای برنامه های بازاریابی و تبلیغات

جذب و توسعه منابع انسانی فروش

شرح وظایف اختصاصی:

مدیریت و کنترل تیم فروش

مذاکره و انعقاد قراردادهای فروش

پیگیری و ارائه گزارش از روند فروش

مشارکت در توسعه محصولات و خدمات جدید

این شرح وظایف برای اطلاع و اجرای کلیه کارکنان مربوطه ابلاغ می گردد.

با تشکر

[نام و سمت مسئول]

[تاریخ]

توجه:

مدیر فروش مسئول هدایت و کنترل کلیه فعالیت های مرتبط با فروش محصولات و خدمات سازمان می باشد.

مدیر فروش باید با بازار و رقبای سازمان به خوبی آشنا باشد و توانایی برنامه ریزی و اجرای استراتژی های فروش موثر را داشته باشد.

مدیر فروش باید بتواند تیم فروش را به خوبی مدیریت کند و از آنها برای دستیابی به اهداف فروش سازمان بهره بگیرد.

نمونه سوم

به نام خدا

نامه اداری

موضوع: شرح وظایف کارشناس مالی

جناب آقای/سرکار خانم [نام مدیر مالی]

با سلام و احترام

به موجب این نامه، شرح وظایف کارشناس مالی به شرح زیر ابلاغ می گردد:

شرح وظایف عمومی:

انجام کلیه امور مربوط به حسابداری و امور مالی سازمان در چارچوب قوانین و مقررات جاری

رعایت اصول و قواعد اخلاقی و رفتار حرفه ای

حفظ و حراست از اسناد و اطلاعات مالی سازمان

هماهنگی و همکاری با سایر واحدهای سازمان

شرح وظایف اختصاصی:

تهیه و تنظیم صورت های مالی

بررسی و کنترل اسناد و مدارک مالی

انجام امور حسابرسی داخلی

تحلیل و ارائه گزارش های مالی

این شرح وظایف برای اطلاع و اجرای کلیه کارکنان مربوطه ابلاغ می گردد.

با تشکر

[نام و سمت مسئول]

[تاریخ]

توجه:

کارشناس مالی مسئول انجام کلیه امور مربوط به حسابداری و امور مالی سازمان می باشد.

کارشناس مالی باید با قوانین و مقررات مالی آشنا باشد و توانایی انجام امور حسابداری و مالی را داشته باشد.

کارشناس مالی باید بتواند اسناد و مدارک مالی را به دقت بررسی و کنترل کند و گزارش های مالی دقیق و مفیدی ارائه دهد.

این دو نمونه نامه اداری شرح وظایف را برای دو سمت متفاوت ، یعنی مدیر فروش و کارشناس مالی ، ارائه می دهد. این نمونه ها می توانند به عنوان الگو برای نوشتن نامه های اداری شرح وظایف دیگر استفاده شوند. در هنگام نوشتن نامه اداری شرح وظایف ، باید به نکات زیر توجه داشت:

شرح وظایف باید به صورت واضح و روشن نوشته شود و کلیه وظایف و مسئولیت های مربوط به سمت را به طور کامل پوشش دهد.

شرح وظایف باید به گونه ای باشد که امکان سنجش عملکرد کارکنان را فراهم آورد.

شرح وظایف باید به طور منظم مورد بازنگری قرار گیرد تا با تغییرات سازمانی و محیطی سازگار باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...