نمونه نامه اداری فرانسوی
در این بخش از توپ تاپ ، یک نمونه نامه اداری به زبان فرانسوی آورده شده است که میتواند به عنوان مدل برای نگارش نامههای اداری استفاده شود ، این الگوی نامه یک نمونه کلی است و بسته به زمینه خاص و محتوای درخواست قابل تطبیق است.
نمونه نامه اداری فرانسوی با ترجمه
[Votre nom et prénom]
[Votre titre ou poste]
[Nom de l'entreprise ou de l'organisation]
[Adresse de l'entreprise]
[Numéro de téléphone]
[Adresse e-mail]
[Date]
À l'attention de [Nom du destinataire]
[Titre ou poste du destinataire]
[Nom de l'entreprise ou du département]
[Adresse de l'entreprise ou du département]
Objet : [Objet de la lettre, par exemple "Demande de renseignements"]
Madame, Monsieur
Par la présente, je me permets de vous contacter afin de [expliquez brièvement l'objet de votre demande ou de votre lettre, par exemple "solliciter des informations concernant..."]
[Dans ce paragraphe, développez votre demande en fournissant les détails nécessaires. Expliquez clairement ce que vous attendez du destinataire de la lettre.]
Nous vous serions reconnaissants de bien vouloir nous fournir [les informations, documents ou l'aide dont vous avez besoin] dans les meilleurs délais. Cette démarche est importante pour nous car [expliquez pourquoi la réponse est importante pour votre entreprise ou organisation]
Nous vous remercions par avance de l'attention que vous porterez à notre demande et restons à votre disposition pour toute information complémentaire
Dans l'attente de votre réponse, je vous prie d'agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes salutations distinguées
[Votre nom et prénom]
[Signature manuscrite si nécessaire]
---
Ce modèle de lettre est un exemple général et peut être adapté en fonction du contexte spécifique et du contenu de la demande
ترجمه فارسی :
[نام و نام خانوادگی شما]
[عنوان یا موقعیت شما]
[نام کسب و کار یا سازمان]
[آدرس شرکت]
[شماره تلفن]
[آدرس ایمیل]
[تاریخ]
به اطلاع [نام گیرنده]
[عنوان یا موقعیت گیرنده]
[نام شرکت یا بخش]
[آدرس شرکت یا بخش]
موضوع: [موضوع نامه، به عنوان مثال "درخواست اطلاعات"]
عزیز
بدینوسیله اینجانب این اختیار را می پذیرم که با شما تماس بگیرم تا [به طور مختصر هدف درخواست یا نامه تان را توضیح دهم ، برای مثال "درخواست اطلاعات در مورد..."]
[در این بند ، درخواست خود را با ارائه جزئیات لازم بسط دهید. به وضوح توضیح دهید که چه انتظاراتی از گیرنده نامه دارید.]
اگر بتوانید [اطلاعات، اسناد یا کمک مورد نیاز] را در اسرع وقت در اختیار ما قرار دهید، سپاسگزار خواهیم بود. این برای ما مهم است زیرا [توضیح دهید که چرا پاسخ برای کسب و کار یا سازمان شما مهم است]
پیشاپیش از توجه شما به درخواست ما سپاسگزاریم و برای اطلاعات بیشتر در اختیار شما هستیم.
در حالی که منتظر پاسخ شما هستم، خواهشمندم، خانم، آقا، عرض سلام و احترام من را بپذیرید
[نام و نام خانوادگی شما]
[در صورت لزوم امضای دست نویس]
نکاتی برای نوشتن نامه اداری فرانسوی:
نامه اداری باید رسمی و مودبانه باشد.
از زبانی واضح و مختصر استفاده کنید.
از ساختار جمله بندی صحیح استفاده کنید.
از غلط املایی و گرامری اجتناب کنید.
در قسمت بالای نامه، تاریخ، نام گیرنده و نام فرستنده را بنویسید.
در قسمت موضوع، موضوع نامه را به طور خلاصه بیان کنید.
در قسمت بدن نامه، به موضوع اصلی نامه بپردازید.
در قسمت خاتمه، از گیرنده نامه تشکر کنید و خود را در اختیار او قرار دهید.
امیدوارم این نمونه نامه اداری فرانسوی برای شما مفید باشد.