نمونه نامه عذرخواهی اداری
نمونه نامه عذرخواهی اداری : نامه ای که برای معذرت خواهی از یک مقام ، مسئول و یا ...نگارش می شود ، باید نکات ریز و مهم را در آن حتما رعایت شود ، در اینجا دو نمونه نامه رسمی و اداری جهت عذرخواهی آماده است.
مطلب پیشنهادی : متن ادبی معذرت خواهی
نامه معذرت خواهی اداری
به نام خداوند بخشنده و مهربان
شماره نامه: 123456
تاریخ: 2023/11/24
مخاطب: جناب آقای/سرکار خانم [نام مخاطب]
موضوع: عذرخواهی
جناب آقای/سرکار خانم [نام مخاطب]
با سلام و احترام
اینجانب [نام نویسنده] ، مدیر [نام شرکت یا سازمان] ، به استحضار می رساند که [شرح اشتباه یا خطایی که رخ داده است] ، موجب نارضایتی و ناراحتی شما شده است.
در این خصوص ، صمیمانه از شما عذرخواهی می نمایم. بی شک این اشتباه از جانب ما نابخشودنی است و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از بروز چنین اشتباهاتی در آینده جلوگیری کنیم.
در همین راستا ، [تصمیماتی که برای جبران اشتباه گرفته شده است] را اتخاذ کرده ایم.
امیدواریم که این اقدام ما بتواند تا حدودی از ناراحتی شما بکاهد.
بار دیگر از صبر و درک شما سپاسگزاریم.
با احترام [نام نویسنده] مدیر [نام شرکت یا سازمان] [مشخصات شرکت یا سازمان] [آدرس شرکت یا سازمان] [تلفن شرکت یا سازمان] [ایمیل شرکت یا سازمان]
نکاتی برای نگارش نامه عذرخواهی اداری
در ابتدای نامه، با سلام و احترام، مخاطب را مورد خطاب قرار دهید.
در بدنه نامه، به طور واضح و مختصر، اشتباه یا خطایی که رخ داده است را توضیح دهید.
از مخاطب برای اشتباه یا خطایی که رخ داده است، صمیمانه عذرخواهی کنید.
توضیح دهید که چرا چنین اشتباهی رخ داده است و چه اقداماتی برای جبران اشتباه انجام خواهید داد.
از مخاطب برای صبر و درک او سپاسگزاری کنید.
در پایان نامه، خود را با نام و عنوان معرفی کنید.
در صورتی که اشتباه یا خطایی که رخ داده است ، جدی باشد، می توانید از مخاطب بخواهید که با شما تماس بگیرد تا در مورد موضوع صحبت کنید.
مطلب پیشنهادی : جملات زیبا برای شروع نامه اداری
نامه عذرخواهی اداری
نمونه نامه عذرخواهی اداری می تواند به شکل زیر باشد:
[نام و نام خانوادگی شما]
[سمت یا عنوان شغلی]
[آدرس سازمان یا موسسه]
[شماره تماس]
[ایمیل]
[تاریخ]
به: [نام فرد یا بخش مربوطه]
[سمت یا نام بخش در سازمان]
[آدرس سازمان یا موسسه]
موضوع: عذرخواهی بابت [شرح موقعیت یا خطای رخ داده]
با سلام و احترام ،
احتراماً ، بدین وسیله بنده [نام شما] ، کارمند بخش [نام بخش] در [نام سازمان یا موسسه]، به دلیل [شرح خطا یا مشکل پیش آمده، مثلاً تأخیر در تحویل گزارش ، اشتباه در انجام وظیفه ، مشکلات ارتباطی و غیره] صمیمانه عذرخواهی می نمایم.
[در این قسمت ، توضیح دهید که چگونه موقعیت یا خطا رخ داده و چه تاثیری بر کار یا فرد/بخش مربوطه گذاشته است.]
با وجود اینکه چنین اشتباهاتی ناخواسته هستند ، اما بنده کاملاً اهمیت این موضوع و تاثیر آن بر کار ما را درک می کنم. به همین منظور ، تدابیر و راهکارهای زیر را برای جلوگیری از تکرار چنین مسائلی در نظر گرفتهام : [اینجا راهکارهای خود برای اصلاح و بهبود شرایط را بیان کنید.]
اطمینان دارم که با اتخاذ این اقدامات ، در آینده شاهد تکرار چنین مشکلاتی نخواهیم بود. بار دیگر ، بابت هرگونه ناراحتی یا مشکل ایجاد شده عذرخواهی می کنم و امیدوارم که بتوانیم با همکاری مؤثرتر ، این موضوع را پشت سر بگذاریم.
در صورت نیاز به بحث بیشتر یا ارائه پیشنهاداتی از سوی شما، بنده آماده همکاری و گفتگو هستم.
با تشکر از درک و همکاری شما،
[امضای شما]
[نام و نام خانوادگی شما]
این نمونه نامه به عنوان عذرخواهی برای خطای انجام شده در محیط کاری است و با تاکید بر پذیرش مسئولیت و ارائه راهکارهای بهبود ، سعی در اصلاح وضعیت دارد. این نوع نامه ها باید صادقانه و با درک عمیق از شرایط نوشته شوند.
شاید علاقمند باشید :