چگونه در هنگام مسافرت مراقب سلامت روحی خود باشیم؟

چگونه در هنگام مسافرت مراقب سلامت روحی خود باشیم؟ پاسخ به این سوال تابع عوامل متعدد تغذیه ای و جسمی و روحی است. در این مقاله بهترین راهکارهای عملی برای کاهش تنش و استرس هنگام مسافرت و حفظ سلامت روحی بیان شده است. با ما همراه باشید.

سفر می تواند هیجان انگیز، انرژی بخش، آرامش بخش و حتی سودآور باشد. اما بعضی سفرها نیز می توانند سخت باشند و در بعضی موارد سبب مشکلات سلامت روحی مانند افسردگی، اضطراب و آشفتگی می شوند. شما در مسافرت ممکن است مجبور به مواجهه با یک محیط جدید، افراد نا آشنا و حتی آداب و رسوم متفاوت شوید. با این وجود، می توانید در هنگام مسافرت، به سلامت روحی خود توجه داشته باشید و با رعایت نکاتی پیش پا افتاده، حتی سخت ترین سفر ها را با خیالی آسوده پشت سر بگذارید. به عنوان مثال، شما می توانید استرس خود را مدیریت کنید و برنامه درمانی خود را در صورتی که قبل از سفر در روند درمان بوده اید؛ پیش ببرید. شما همچنین می توانید از سفر برای بهبود سلامت روان خود استفاده کنید و برنامه های مناسبی را برای شرایط اضطراری در سلامت روان پیش بینی کنید.

چگونه در هنگام مسافرت مراقب سلامت روحی خود باشیم؟

• درباره مقصد خود اطلاعاتی کسب کنید: مسافرت می تواند سرگرم کننده، هیجان انگیز و آرامش بخش باشد. اما از طرفی مسافرت می تواند استرس زا نیز باشد. شما ممکن است تنها با اطلاعات کمی از مردم، آداب و رسوم و فرهنگ مقصد خود داشته باشید؛ و این باعث نگرانی شما شود. یکی از راه هایی که می توانید برای سلامت روحی خودتان در سفر از آن استفاده کنید، کسب اطلاعات قبل از سفر است. درباره مقصدتان تا می توانید اطلاعات کسب کنید. با این کار به صورت غیر منتظره ای استرس شما کاهش خواهد یافت.

در مورد مقصدتان می توانید آنلاین اقدام کنید. از سایت های محلی و شبکه های اجتماعی مربوط به مقصد مورد نظرتان استفاده کنید. در مورد آب و هوا، مردم، زبان و شرایط اسکان در مقصد تا آنجا که می توانید اطلاعات کسب کنید. برای سفرتان از قبل برنامه داشته باشید. یعنی دقیق مشخص کنید که چه ساعاتی از روز قصد انجام چه کاری را دارید.

• استرس خود را در هنگام سفر با دیگران مدیریت کنید: مسافرت با کسی که به او اعتماد دارید می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. همراهان شما می توانند در کاهش استرس ناشی از عدم قطعیت سفر کمک کنند تا شما آرام شوید و تمامی استرس های شما از بین برود. در صورت امکان، سعی کنید با کسی که حامی و دلسوز شماست مسافرت کنید؛ نه کسی که سابقه فشار آوردن به شما را دارد. این کار باعث می شود شما ذهنی آزاد تر داشته باشید و سلامت روحی خود را در طول سفر حفظ کنید.

اگر به اندازه کافی با همراه مسافرتی خود راحت هستید، بگذارید بداند که شما در حال سفر سعی در دوری از هرگونه استرس و حفظ سلامت روحی خود دارید. اگر مجبور هستید تا با کسی که مدام به شما استرس وارد می کند، سفر کنید؛ باید اطمینان حاصل کنید که هر کاری که می توانید برای کنترل استرس خود انجام دهید.

• مراقب خلق و خوی خود باشید: این به این معنی است که از هر آنچه که در آن لحظه فکر می کنید، حس می کنید و احساس می کنید، آگاه باشید و روی آن ها کنترل داشته باشید. این بدان معنی است که به طور کامل در حال حضور داشته باشید نه گذشته و آینده. در حالی که مسافرت می کنید، تمام حواستان را به تغییرات اخلاقی صورت گرفته خود معطوف کنید. انجام این کار می تواند به شما در مورد مسائل مربوط به سلامت روحی کمک کند.

چند بار در روز از خود بپرسید "من در حال حاضر چه احساسی دارم؟ چه حالتی را دارم تجربه می کنم؟ بدنم چه چیز را احساس می کند؟ "در طول زمان و پیشامد های ناگهانی سفر، به میزان استرس خود توجه داشته باشید. مثلا در صورتی که پرواز شما به تاخیر بیفتد، ممکن است استرس شما بالا برود.

• فعال باشید: فعالیت فیزیکی یک راه عالی برای حفظ سلامت روحی و جسمی شما است. ورزش می تواند به شما در مدیریت استرس و بهبود سلامت روانی کمک کند. شما چه برای کار و چه برای تعطیلات در سفر باشید، باید از فعالیت فیزیکی غفلت نکنید. این فعالیت می تواند به کاهش تنش در شما کمک کند، به شما را انرژی دهد و خلق و خوی شما را بهبود بخشد. در حالی که در حال سفر هستید، هر روز برای فعالیت بدنی وقت بگذارید.

هر روز پس از ناهار، پنج دقیقه پیاده روی کنید تا ضمن کمک به هضم غذا، در اطراف محل استراحت یا توقف خود بگردید.در صورتی که مرکز اقامتی شما دارای امکانات ورزشی باشد، بی شک از آن استفاده کنید و روز خود را با تمرین کوتاه شروع کنید.

• تمرین تکنیک های آرامش: داشتن گزینه های مختلف برای به آرامش رسیدن؛ می تواند از شدت فشار های روانی شما بکاهد. هنگامی که شما عصبانی، تنها، مضطرب و یا بیش از حد هیجان زده باشید، می توانید خود را آرام کنید و در حالی که در سفر هستید؛ سلامت روحی خود را بهبود ببخشید. با این روش شما بهتر می توانید برای مدیریت تغییرات غیرمنتظره و شرایط خاص در برنامه سفر خود آماده شوید.

تنفس عمیق برای کمک به آرامش بخشیدن به شما، نتایج مناسبی دارد. به آرامی از طریق بینی خود نفس بکشید، آن را برای چند لحظه نگه دارید و سپس به آرامی آن را از دهان خود بیرون بزنید.تمرین های جسمی یا روحی خود را در جایی آرام انجام دهید. این کار باعث رسیدن شما به آرامش می شود.

• غذاهای مغذی را انتخاب کنید: هنگامی که مسافرت می کنید، ممکن است غذاهای خوشمزه ای را در مقصد ببینید. ممکن است این غذاها شامل غذاهای بومی آن منطقه نیز باشد. شما حتی در صورت علاقه به بعضی غذاها در صورتی که ارزش غذایی ندارند، باید از مصرف آن ها اجتناب کنید. غذاهای مانند سبزیجات، میوه ها و پروتئین های مفید را انتخاب کنید که می توانند به شما کمک کنند تا خلق و خوی بهتری داشته باشید، تمرکز و انرژی بیشتری به دست آورید و کمتر دچار استرس شوید. به همین خاطر باید برای حفظ سلامت روحی خود، از مصرف سرخ کردنی ها، غذاهای آماده و فست فود اجتناب کرده و به جای آن ها غذاهای طبیعی، سبک و سالم مصرف کنید.

مطلب پیشنهادی این بخش :

چگونه احساس خوبی داشته باشیم؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...